OSADA  ›  Dětský tábor  ›  Tábor 2012

Cesta do pravěku

14. den
Naše putování se chýlí ke konci... Dopoledne jsme se přetahovali a koupali, abychom nebyli moc unavení na samý závěr naší cesty. Posilněni obědem jsme se vydali na splnění posledního úkolu při hledání trilobita. Čekalo nás šest stanovišť, tak jsme si rozdělili v oddíle úkoly, kdo bude jakou disciplínu plnit. Za každý splněný úkol jsme dostali část šifry, která nás měla dovést k trilobitovi, v našem případě živému listonohovi.
V podvečer bylo slavnostní zakončení, předání cen a po večeři jsme si užili poslední táborák a zlatý hřeb večera - ohňostroj.

13. den
Konečně vysvitlo sluníčko a hřálo a hřálo
Vyrazili jsme do lesa a hráli loupežníky. Pak jsme měli za úkol dokončit náš oddílový deník. Polední klid jsme přivítali, bylo horko.
Odpoledne nám záhadně zmizel deník, tak jsme se úprkem vydali ho hledat. Vzhledem k tomu, že po včerejším dešti bylo všude bahno, vrátili jsme se zablácení skutečně od hlavy k patě

12. den
Dnes jsme měli naplánovaný celodenní výlet do Týna nad Vltavou. Bohužel jsme se, navzdory předpovědi, probudili do deštivého rána a nebe nenaznačovalo zlepšení. Bylo tedy rozhodnuto, že na výlet nevyrazíme. Ještěže tak, propršel celý den. Hráli jsme tedy hry v jídelně, zpívali a když před večeří déšť ustal, vyrazili jsme alespoň na chvíli na procházku.

11.den
Ztratili se nám vedoucí ! Celé dopoledne jsme je hledali po lese, nicméně Kráťu a Cyrila jsme nenašli ( byli na stromě )
Protože nám konečně přálo počasí, tak jsme se odpoledne koupali a po svačině jsme pokračovali v našem putování. Šifrovali jsme, běhali a jezdili na kanoích.

10. den
Na našem putování do pravěku nás potkala velmi zvláštní věc - přecházeli jsme právě mezi třetihorami a druhohorami a zastihl nás pád meteoritu. Po budíčku jsme se všichni divili, protože byla velká tma. Vedoucí nám při snídani vysvětlili, že spadl meteorit a zvedlo se obrovské mračno prachu, proto není vidět sluníčko. Vydali jsme se po oddílech hledat vymírající dinosaury, trochu jsme se v té tmě báli, ale zážitek to byl úžasný. Po nalezení všech dinosaurů jsme znovu ulehli s nadějí, že se další den již prach zvedne a my opět uvidíme slunce.
Po probuzení bylo vše již pořádku, a tak jsme se pustili do vyrábění dinosaurů, brontosaurů, tyranosaurů a dalších ..saurů z přírodních materiálů. Po obědě jsme se šli učit jezdit na kanoích.

pozn. děti jsme vzbudili o půlnoci, všude byly nachystané svíčky a dělali jsme, že je doopravdy 8 hodin ráno, normálně si čistili zuby, byla nachystaná snídaně.... Skutečně to stálo za to, byl to zážitek i pro nás dospěláky

9. den
Dopoledne konečně zase vysvitlo sluníčko, ale louka je bahnitá a mokrá, tak jsme dostali za úkol jednodušší úkoly, abychom louku ještě víc nerozorali. Pod dojmem včerejšího představení jsme si měli nacvičit pohádkua reklamu. Výsledek nás skutečně pobavil

8. den
Dopoledne jsme dohráli turnaje ve fotbale a ve vybíjené - přeci jen, než si zahraje každý oddíl s každým, chvíli to trvá.

Před obědem nám Terka s kamarádkou Romčou udělali přednášku o vodním záchranářství a názorně nám předvedli zýchranu " topícícho se " Cyrila.

Po poledním klidu jsme vyrazili na výlet do Litoradlic, kde pro nás bylo nachystán sportovní program, mohli jsme si nakoupit i nějaké dobroty. K večeři nám kuchařky přivezly čerstvě upečené vdolky a už jsme frčeli na divadelní představení " Jak čert vyletěl z kůže ". Divadlo se nám mooc líbilo, čerti nám nakonec nakreslili na tváře i srdíčka.

7. den
Držíme služby v kuchyni a pomáháme strouhat, loupat a myjeme nádobí.

Dopoledne jsme pokračovali v rozehraných turnajích ve fotbale a vybíjené a odpoledne jsme pokračovali v naší cestě za trilobitem. Potkala nás překážka v podobě opičí stezky, kterou jsme jeden po druhém museli překonat a doběhnout co nejdříve do tábora

6. den
Dopoledne nás, stejně jako poslední roky, navštívil sokolník. Povyprávěl nám o dravcích, které přivezl s sebou a předvedl nám jejich umění.

5.den
Po obědě jsme se stali pravěkými lidmi, postavili jsme si pravěké obydlí , vyzdobili jsme ho malbami a uvařili v něm pokrm pro dospělé pralidi, kteří přišli na návštěvu.

4.den
Dnes jsme museli vystopovat mamuta, vyrobit na něj past a ulovit ho. Rozutekli jsme se do lesa a začali stavět pasti a vyrábět oštěpy. Většině z nás se zadařilo, past se líbila a mamuti se chytili.
Po svačině jsme si zasportovali.

3. den
Po snídani jsme objevili deník chlapců, kteří před námi podstoupili cestu do pravěku a vydali jsme se po jejich stopách. Rozšifrovali jsme jejich zprávu s popisem trasy k trilobitovi, našli jsme jeho zkameněliny a podle jejich barev jsme dostali barvy oddílů. Vyrobili jsme si vlajky, vymysleli názvy oddílů a nabatikovali jsme si trička.

2.den

1.den
Hurááá ! Jsme tu ! Cesta proběhla v pořádku, uběhla nám letos extrémně rychle.
Po příjezdu jsme byli rozděleni do oddílů, ubytovali jsme se a šli na procházku po okolí. Naučili jsme se letošní táborový hit - Píseň pravěkou a zahájili naší Cestu do pravěku.